Det är inte alltid så lätt

Det är inte alltid så lätt att vara ensam mamma.
Känslan av att inte räcka till finns i bakgrunden mest hela tiden och idag vid läggdags rann allt över.
Att samtidigt försöka få sanna att somna i stora sängen och göra isa nattklar visade sig vara omöjligt.
Sanna kliver upp hela tiden och efter en timme var mitt tålamod slut och tårarna kom när jag under den timmen jag bråkat med henne sett isa byta till nattlinne, ta kvällsfika, kissa, borsta tänderna, mysa i soffan och försöka läsa boken själv, bröt jag ihop.
Världens finaste 6 åring och storasyster är ibland för duktig och snäll för sitt eget bästa och efter kvällens känslostorm byter jag till spjälsäng åt Sanna i morgon igen.
Isa ska inte bli lidande för att Sanna bråkar.
Jag vill ha egentid med isa och göra fika mm till henne. Ta hand om henne de få minutrarna Sanna inte kräver min tid.
Så nya tag i morgon....
Och tänk att så fort dom sover å jag pussar dom god natt är allt nästan glömt....
Älskade ungar jag älskar er över allt annat!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0