Sjukling

I lördags vaknade isa och hade ont i magen sa hon.
kl 11 kräktes hon,fast bara en gång.
Hon tillbringade hela dagen på soffan och på em somnade hon och då hade hon även fått feber.
hon sov två timmar sen låg hon å såg på tv en stund sen gick hon och somnade om i sin säng.
vi har en väldigt duktig tjej som inte gnäller nåt när hon är sjuk,det kom bara några tårar när hon kräktes annars ingenting.
själv är man så ynklig när man är dålig,men inte hon,hon är så duktig lilla hjärtat!
Kl o4 kom hon till våran säng å en stund senare hörde jag hur hon låg å sjöng....hemma på vår gård,där står en gammal ford...
hon var på bättringsvägen :)
det första hon sa när hon vaknade på söndag var att hon inte hade feber eller ont i magen.
hon hoppades nog att hon skulle få åka på drakborgen som hon längat efter men detblev bara en liten sväng å köpa fågelmat sen vilade vi hemma med lite bak å pyssel.
jag blev så rastlös av att vara hemma hela helgen så jag har pysslat med lite ditt å datt
dom bruna dockskåpsmöblerna gjorde min mamma till mig för ca 25 år sedan å här om dagen hittade jag en likadan byggsats som jag var tvungen att köpa!
Isa bjuder grannarna på sitt fika!
idag måndag har vi vabbat å pysslat massor!
gjort fina fjärilar till rummet,leksaksmat av trolldeg,spelat spel mm mm
en riktig vilodag som både isa å jag behöver då jag har lite ont i halsen.
i morrn är det nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0