En på miljonen...

...får nog sitt jobb som jag fick mitt!
Här kommer min lilla historia om hur jag hamnade där jag är idag,en historia som blir mer spännande ju längre tiden går....:)

Jag var hemma och arbetslös sedan Zizzi hade stängt och jag fick gå hem.
Satt hemma med en magsjuk Isa i knät när telefonen ringde och en kille som presenterade sig som Per från Bianco Footwear i Göteborg ringe.
Jag lät nog ganska frånvarande då han började prata,todde han hade ringt fel,sen när han frågade om jag var intresserad av en Butikschefstjänst i Birsta väntade jag bara på att någon skulle börja skratta i andra änden,någon som drev med mig,för jag hade ju inte sökt någon sånt jobb????

Men visst var jag intresserad,när jag förstod att han menade allvar.
Jag blev ombedd att maila ett personligt brev till honom så skulle han höra av sig.
Sagt och gjort,mailade redan på kvällen men hade inställningen att han inte skulle höra av sig igen för jag hade ju nästan ingen erfarenhet av varken skor eller att vara butikschef!

Fick mail tillbaka några dagar senare där Per undrade om jag kunde träffa honom i Stockholm för en intervju,så jag åkte dit,satt 2 timmar(!) på intervju och åkte hem igen,nöjd över min insats,kände att jag gjort mitt bästa men hade fortfarande ingen förhoppning om att få jobbet.

Ca en vecka senare ringde telefonen då jag och isa var på barnens hus,en lite lungnare och lite tystare Per var i andra änden,OK hann jag tänka,jag fick inte jobbet.
Men JO det fick jag och jag blev så ställd så Per sa att vi skulle höras senare då jag smält beskedet samt funderat på lön samt när jag kunde börja!!!

Jag fick 2000:-mindre i lön än jag begärde,(som höjs när jag nått våra mål)samt att jag fick börja jobba när jag och Bia haft all vår gemensamma semester färdigt,dvs 28 juli.

Allt kändes som en dröm:)

Första månaden var det mycket att ta in och lära sig...ojojoj vad många timmar jag suttit med papper hemma och klurat på div saker!
Men samtidigt är det en stor utmaning som jag ska klara av med MVG i betyg!
Och i jakten på att klara allt har det kanske blivit lite mycket en del gånger och då är jag glad att jag har vänner och familj att prata med och gråta lite hos:)

Nu efter 2,5 månad så börjar allt falla på plats,inköp,personal,butiken,kunder,siffror mm mm mm.
Och jag får beröm...även om det oftast är mellan raderna:)

Men idag har jag nog fått bekäftelse på att jag är duktig på en bit iaf,att hålla vår butik snygg enligt företagets concept.
Ska på en kurs i morgon på hur butikerna ska se ut för att man ska känna att det är en Bianco butik man kommer in i,och i kväll ringde Per och frågade om jag är intresserad av att HÅLLA I DEN KURSEN DEN 15 I GÖTEBORG,för andra biancomedarbetare!
Jag som inte ens varit på den än!
Det kändes som ett väldigt bra betyg så det ska jag självklart göra,så i morgon kl 05.10 går tåget mot stockholm där jag ska suga i mig info på min kurs så jag sedan kan hålla den om 14 dagar!

jag har varit i företaget 2.5 mån och blev tillfrågad före alla som varit med betydligt längre.....
Jag är nog lite stolt över mig själv i kväll när jag lägger mig......

God natt!

Kommentarer
Postat av: Nina

Låter ju hur skoj som helst!! Är alltid kul med inspiration och lite nya idéer, blir lätt att man kör på i samma gamla spår annars tycker jag. Gick förbi butiken idag men kollade bara på avstånd. (måste ju tänka på kundräknaren å snittköpet);-)

2008-10-07 @ 22:12:49
Postat av: anna svensson

Grattis...Du är duktig !! Lycka till oxå !!

2008-10-08 @ 11:06:58
Postat av: Lina

Haha, kul som du säger att du ska hålla en kurs du inte ens gått! Men det där med att "stajla" och hålla snyggt har du ju i blodet!

2008-10-08 @ 13:47:34
URL: http://linalindstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Grattis, vad spännande! lycka till!!

2008-10-08 @ 21:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0