En ledig dag...

Idag har jag och Isa varit lediga från jobb och dagis,men det innebär inte att man bara kan vara hemma och mysa när regnet vräker ner utanför,tvärtom,vi hade massor på schemat så här kommer våran dag i bild och text!

07.36 Lite sovmorgon,nästan en timmes längre sömn än då vi ska iväg på morgonen.Hjärtat kommer och myser med mig en liten stund innan hon vill upp och se på bompa och äta välling.

07.53 Våran morgonrutin,välling och bompa så vi vaknar till....

08.14 Isa är nu 2.5år och har aldrig blöja på dagarna.Hon säger duktigt till när hon vill gå på toaletten.Fortfarande lite morgontrött,därav napppen:)

08.19 Leker med sitt lilla dockhus som vi tog ner från hyllan igår,har inte lekt med det på länge och nu är hon i perfekt ålder för nu kan hon sitta med det jättelänge!

08.50 Regn och rusk för tredje dagen i rad.Isa blev glad då hon fick användning för sitt nya Blixten-paraply!
Vi är påväg till vårdcentralen där jag ska väga mig och kolla blodtrycket pga tabletterna jag äter.
På vägen dit sa Isa att jag inte behövde vara rädd om jag skulle ligga ner hos doktorn,för han är snäll,och att hon kunde väga sig först och visa att det inte var farligt...SÖTA GUMMAN tänker på mamma!

09.11 Vårdcentralen.Lite medhavd frukost i väntan på sköterskan.....som aldrig kom...så vi gick därifrån efter 25 min då vi hade en till tid att passa.fick dock komma tillbaka på em och då var blodtrycket som vanligt 111/54.lågt,som jag alltid har.
Isa åkte kana säkert 25 gånger och sa efter varje gång-"En gång till!,Titta på mig nu mamma!"

På barnkliniken där vi skulle kolla Isas eksem(hon är atopiskt eksembarn)
Eksemen är för tillfället nästan helt bra och dom tror dom kommer växa bort!JIPPI!
Isa tog doktorn i hand och sa tack samt kramade både honom och sköterskan:)
Våran tjej väger nu 14.5kg och är 91 cm lång och bra precis 2.5 år!
Hon pratar VÄLDIGT bra,äter,sover och är glad mest hela tiden!
Det är fantastiskt roligt att vara mamma till en 2.5åring då hon är så gosig och pratar och funderar HELA dagarna!
(Ovan:Isa spelar apa på toaletten!)
(Vi i bilen påväg från sjukhuset)

10.36

11.01 Lunch på MAX i Birsta.Titta vad gulligt Isa ställt sina skor:)jag blev alldeles brydd först och undrade varför dom stod där?Knäppa mamma fattade inte att dom SKA stå där när man leker!

11.57 Barnens Hus.Vilket paradis för barn!Isa är så duktig och går runt och tittar,känner,funderar men vi blir aldirg osams för hon försöker aldrig grina till sig saker.Idag köpte hon en mjukishäst med pengar ur sin pippi-plånbok,och fick en liten racerbil av mig för hon var så duktig hos doktorn!

12.31 Hemma och ska sova lite lunch,själv fanns det både tvätt,disk och städning som jag tog tag i.

14.15 Kompisar på besök!Signe och Albin med mamma Anna,Alma med mamma Birgitta kom på spontanbesök!ROLIGT!och ni ska veta att ni var det sista hon pratade om innan hon somnade i kväll,när jag frågade om det hade varit mysigt att vara ledig med mamma idag svarade hon:"-ja,det var mysigt när alla kompisar kom till mig!"

Isa och Alma

Ses en annan dag Signe!
Isa,Signe och Alma är tripp,trapp trull i ålder.Isa mars 06,Signe maj-07 och Alma juni-08

17.30 Middag!Isa ville ha frukt efter maten så då ringde vi till morfar som vi inte träffat på ett tag så kom han med frukt och stannade och fikade med oss!

18.29 Bus med VÄRLDENS BÄSTA MORFAR!

18.53 Tillbaka där vi började dagen,med nattlinne,bompa och välling!
Tack älskade gumman för en jättemysig ledig vardag med dig!Det är lyx nu när man jobbar mån-fre.
På helgerna är det bara massa annat man ska hinna med så det här var jättemysigt!!!
Och tack våra vänner för idag,hoppas det är ok att ni hamnar på bloggen förresten:)

Kommentarer
Postat av: Lina

Mysig dag!

2008-10-03 @ 10:03:26
URL: http://linalindstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

å vad fin bild på Isa med morfar!

2008-10-08 @ 21:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0