Första husinlägget...

Ja vi börjar väl med en sak vi klurar på för tillfället då!

Matbord i vardagsrummet eller inte???

Fram tills igår var det självklara svaret för mig:JA!
Men nu håller vi på tänker om...Bia kom med lite tankar om att skippa det för vardagsrummet är ju inte så stort,så ska vi få plats med soffa,bord,en fotpall(ev två),en fåtölj,någon typ av dvd/cd/stereobänk/hylla och ändå ha lite plats kvar att röra oss på så kanske vi ska skippa matbord och 6 el. 8 stolar helt enkelt och ha det i köket/matrummet ist?!?
(annars hade vi tänk ha köksbord med 4 stolar där)

När jag tänkt på det en stund tror jag att jag gillar den ideen........
Så i matrummet/köket blir det isf ett fyrkantigt stort bord med klädda skinstolar och inte så mycket mer...
Och i vardagsrummet får vi lite luftigt och stilrent ist för kanske lite trångt...

Men det som säger emot för tillfället är att det är ju att det är ganska mysigt att ha allt i samma så kan man sitta vid bordet/soffan....lite som man vill men ändå vara i samma rum....

Ja det  var den funderingen det!

Någon som vet var man kanske hittar ett snyggt stort fyrkantigt matbord i ek(?) som inte kostar  9000:- som det jag sett på Boom...
Och ett lågt fyrkantigt vardagsrummsbord?

Kommentarer
Postat av: Maria

Det tror jag också blir bra! Kanske en liten myshörna/läshörna i vardagsrummet med nån extra sittplats (liggfåtölj?) istället för matbord. Mer utrymme för Isa att leka också på det sättet.
Var på Boom i torsdags, å så mycket snyggt de hade nu. Såg ett skitsnyggt soffbord (fyrkantigt, lågt) i wenge (mörkbrunt) men ni kanske är inne på ek eller?

2007-03-18 @ 10:24:22
Postat av: sara

näe...jag kan nog tänka mig mörkbrunt...är lite sugen på att lägga mörka golv i hallen/kök/matrum...(det är ju trägolv i vardagsrummet) ska kolla på boom igen!

2007-03-18 @ 10:28:38
Postat av: Maria

ja det är ju toksnyggt med mörka golv!! Tips, lägg lite klinker innanför dörren, superpraktiskt när man drar in snö och grus.

2007-03-18 @ 10:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0