Vardag...

Tyckte Marias inlägg om en helt vanlig dag i deras liv var så roligt att läsa att jag nu stjäl hennes ide!
morgon
Kl 7 ligger en nyvaken Isa och väntar på välling och att få komma upp...
k,
Efter vällingen ligger vi i stora sängen och myser,eller jag  försöker iaf och hoppas att Isa ska somna om en stund till men hon bara leker!
ja fast vad kan man begäramer än en bebis som sover 10-12 timmar i sträck per natt...
ä
Framåt 8 tiden börjar Isa bli rastlös och jag inser att det inte blir mer sömn,så vi byter blöja och klär på oss ist.
ää
Alltid när vi varit i badrummet pratar vi med "bebisen" i spegeln,och Isa skrattar varje gång!
-
Sen vid 9 är det dags för lite gröt innan Isa vill ta första tuppluren (av 4) för dagen...
-f
Och den här morgonen sov hon så länge så jag kunde både bädda,fika i lugn och ro,plocka lite,göra mig i ordning...
h
OCH SLÅ IN DOM FÖRSTA JULKLAPPARNA!!!!
-
Efter en dryg timme låg någon vaken och pratade i sin säng.....
-
Och då var det dags att klä på sig för att åka med Kusin Nora och Maria till Kvissleby för att shoppa pysselsaker!
-
Väl hemma igen så gjorde vi ingenting särskillt,lekte och myste på golvet en stund..
1ä
Åt lite mellis...
å
och åkte till tandläkaren där jag blev plågad en stund!
Bia kom och var med Isa undertiden,sen blev det middag på stan...så gott det gick att äta med halva munnen bedövad=)
l
En trött prinsessa somnade i bilen och sov vidare ända in i sängen och en stund till...
gg
Efter en kladdig middagsstund med Isa blev det bad för hennes del.
Och de var lika uppskattat som alltid!
g'g
Efter kvällsvälligen vid 19.30 tiden följde hon gärna med Bia när han sa God natt och stoppade om henne...trött efter ännu en dag..och efter en liten stund med napp och gosefilt sov våran älskade dotter...och jag hör henne ligga och snusa i lilla sängen nu...ovetande om den första snön som faller utanför...den 24 oktober 2006,en vanlig måndag i vår lilla familj!
'


Kommentarer
Postat av: Lina

Kul! Haha, julklappar?! Du är så planerande och duktig Sara!

2006-10-25 @ 09:01:57
URL: http://linalindstrom.blogg.se
Postat av: Maria

håller med Lina, julklappar!! ojoj den som ändå hade ditt sinne för planering! fast tack vare ditt homeparty så har jag ju faktiskt redan köpt ett par julisar, måste vara rekord för min del!! vart var ni med isa på den bilden där hon sitter med en stor figur bakom sig?

2006-10-26 @ 14:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0